Den hemlige kocken

I torsdag var jag, Anna Carin och Maria som arbetar på Duvanders bakficka i domushuset och lyssnade på den hemlige kocken Mats-Eric Nilsson.


En man  som har tröttnat på tillsatser i mat. Skrev för några år sedan boken Den hemliga kocken där han lyfter fram vad de olika tillsatserna betyder i vilka olika prudukter man kan hitta dessa.

Efter föreläsningen kände jag mig stolt som arbetar på Duvanders. Vi använder oss av bra råvaror, inte mixer som innehåller en massa tillsatser. Bröden gör vi från grunden, och bakar allt vete på smör.

Jag kan varmt rekomendera att ni ska läsa Hen hemlige kocken, själv ska jag börja läsa hans andra bok Äkta vara.

Ha en bra dag.
//AC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0